onsdag 4 maj 2011

Tre femtedelar av Horisonten kör en soulcover

Ibland vill Horisonterna spela in en låt, men alla kan inte tillstå med sina tjänster som musiker. I helgen var en sådan helg. Så då blev det Möller, Mange och jag som släpade oss till lokalen och spelade in en soulklassiker av Clarence Carter (vi kör T. Wammacks version). På trummor fick vi hjälp av David Lugfeldt. Han har spelat med Perry & the travellers (som för övrigt spelar denna fredag på Henriksberg), Thåström (sessionstrummis) och mitt gamla 90-talsband. En inspelning som kantades av öl, Minttu-hets och manlig brottning i replokalen.

Så alla er som väntar på nästa platta, vänta er inget sånt här...

Vi som spelade:
Luga: Drums (frånvarande sång)
Möller: Ledande gitarr
Mange: Bas & Ledande gitarr
Jag: Sång, Rytmgitarr & Ledande Gitarr

Håll det riktigt//axel

2 kommentarer:

sannum sa...

Jag ser att han har använt 2 av mina knivskarpa bilder i intevjun. Skickar genast en faktura på 2 flaskor starksprit.

Anonym sa...

Hallå eller! Fet cover, vad använder ni för mackapär när ni spelar in i repan?